Het debatt

Ja va ner på strandbaden idag på mötet angående frågan nakenbad eller icke nakenbad. Själv är jag emot att det ska finnas ett nakenbad längs strandbaden. Däremot skulle jag inte säga så mycke om de som vill bada naken fick en egen strand nånstans så man kan avstå att åka dit om man vill slippa.
.
om vi bortser från den här frågan, så tycker jag om att disskutera och säga va ja tycker om saker och ting. Och vid sådanna här tillfällen när man samlas för att säga sina åsikter så kan inte jag vara tyst :P Jag va en av de som va mest pratglada på mötet.
.
jag är väl kanske lite för pryd, men jag föredrar att bada med kläder på mig och jag vill gärna att de som badar i min närhet också har kläder på sig. För ett 10-tal år sedan va jag med mamma och kompani till hudiksvall för att hälsa på brorsans släkt. På kvällen säger de att de ska ner till ån och ta ett dopp, vi följer med men vi har inga badkläder så vi stannade på land. Sen när vi är framme mäsker vi att när handdukarna åker av så finns det ingenting under på varken föräldrar eller barn. Jag förstår att att det inte är något konstigt med att bada naken, det är helt naturligt. Men jag tycker att man ska tänka på de som är med att de kanske blir förlägen eller känner sig illa till mods. Inge illa menat, vi är ju ändå familj, men just då så gick både mamma, mina och mickes ögon raka vägen ner i backen och ingen av oss visste vart vi skulle ta vägen.
.
jag förstår om många tycker att jag är trångsynt, men jag tycker att om det ska vara ett nakenbad i sandvikens kommun, så kan det väl vara vid exempelvis hedåsen, trebo eller sörtutt. Alla dessa bad är i närheten av boende, civilisation, kiosker osv. Plus att de som inte vill ha det alldeles in på sig slipper.

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha du är så rolig.. (: Men jag fattar inte vad det är för skillnad på att ha det vid baden i Sandviken.. Förutom att du slipper dom..? d:

2011-03-17 @ 12:45:17
URL: http://karinl86.blogg.se/
Postat av: Karin..

okej.. Men dom kan väl inte få en egen strand på Hedåsen eller Sörtutt heller..? Eller menar du att dom ska få hela stranden för sig själv där..? (: Jag förstår vad du menar.. Fast jag bryr mej inte så mycket.. Däremot tycker jag det är lite konstigt att dom ska hålla till mitt på stranden..

2011-03-17 @ 19:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback