Altan

Jag skulle vilja glasa in baksidan och göra i ordning så man kan ha mysiga grillkvällar där långt in på sensommaren. Det är så tråkigt med alla mygg som kommer på kvällarna. Sen skadar de ju inte att ha lite skugga att smita till när river ska fika mitt i allt lek på baksidan.
Så här ser det ut nu.. inte så fint och staketet är livsfarligt så de måste göras om oavsätt. delen till vänster består av en liten sittdel där man får plats med en liten cafegrupp bara sen är det en smal gång på mitten.
Om vi ska ha tak till den högra delen på kortet måste vi sänka golvet där för annars blir takhöjden alldeles för låg och man måste krypa längst ut.
Jag tycker att de är jättesvårt att komma på hur jag vill ha det, så jag ber om kommentarer nu.
Några funderingar:
1 ha kvar som det är i dagsläget, men fixa staketet och pinnarna som håller upp altanen.
2 ha kvar samma storlek men att sänka ner golvet till höger och glasa in den delen, samt gör en trappa i den smala gången
3 gå ner från trappen ungefär som nu och ha en separat ingång till den högra delen som då är nersänkt så det blir som ett litet lusthus (en egen byggnad mot huset)
Ni fick tre olika alternativ och om nån av de verkar bra skriv de, men om ni har en egen idée så skulle jag uppskatta att höra de, som sagt är det svårt att veta hur man kan göra och jag har kört fast

Kommentarer
Postat av: Sara

jag tycker 2an låter bra.. sännka ner, glasa in och sen bygga ett soldäck utanför inglasningen så man kan va ute i friska luften oxå :)

2011-06-08 @ 23:48:08
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Karin..

Jag tycker du ska fixa till det så som det ser ut nu.. Och sen bygga ett lusthus.. det behöver ju inte stå mitt under.. Det kan ju stå vart som helst på gården.. Det är ju så himla gulligt med sånna.. (:

2011-06-09 @ 13:33:00
Postat av: Linda

Soldäck utanför tyker jag med :) Finns även fina vindskydd att göra också, liggande vita, kan man göra staket i samma koncept, annars tycker jag altanen har bra förutsettningar!! Helt klart! Kolla in www.styleroom.se där finns mkt fina ideer!

2011-06-12 @ 06:49:31
URL: http://buslinda.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag tycker du ska ha de kvar som de är nu jag. :)

2011-06-13 @ 00:11:55
URL: http://blogg.mama.nu/folkracemorsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback