Vinterträning

Igår va ja iväg på årets första träning med Moa, vi va i kungsgårdens ridhus. De går ju självklart lite rangligt men jag va toknöjd. Gårdagen handlade bara om att känna på hinderna igen och träffa lite folk och hundar. De va jätte trevligt. Moa gjorde de även ganska bra, tog slalom på både höger och vänster sida med hinder före och efter. Dessutom fortsatte hon i en högerböjd tunnel trotts att jag fortsatte på vänster sida om den, det har hon inte velat göra förut, utan har då vänt i den och kommit ut igen. Lärde mig dock en läxa. ÅK INTE PÅ TRÄNING MED LEKSAK OCH FROLLIC!! De måste vara något mycket godare än så, gärna köttbullar eller leverpastej (som tur va finns de folk att låna av, tack Emma).
JAg har än en gång börjat bli intresserade av tomterna framme i sörby som ska ut på marknaden till våren, vi har de jätte bra här, men de är tråkigt med vägen och dessutom känns det mer hemma på andra sidan. Nära till både pappa, farmor och farfar, Carina och Rikard, Gunilla och Sofie, eliuspåret och IP, dessutom kan man gå via kabeln och komma ut på långängsvägen mot Ingrid och Lennart. Jag tror ja skulle stortrivas där.
Men för att stilla min nyfikenhet så ringde ja till henne på kommunen och de va inte så mycket de skulle ha för det och det finns egentligen inget krav på att bygga. Så jag skulle vilja köpa en tomt utifall vi skulle få råd att bygga ett hus i framtiden.
Visst vi får längre till skolan och sjön. Men när man är fler i familjen tar man väl oftast bilen till sjön ändå så man får med sig fika, handdukar och leksaker :)

Kommentarer
Postat av: Carina

Tycker jag låter som en mycket bra ide å ska man till sjön kan man ta vägen över åkern =)

2011-01-10 @ 19:37:43
Postat av: Sara Olsson

Grattis på födelsedagen idag . Kram Sara

2011-01-15 @ 09:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback