Pensionärsjävlar

Idag har jag, river och hundarna varit hos mormor. Först gick vi på en promenad förbi konsum, då väntade jag utanför medans mormor gick in.  Det va då jag träffade den första pensionären, en gammal tant med en pudel går rakt fram mot oss och trotts att jag tydligt håller bort mina hundar och säger åt de att sitta fint, går hon och låter hunden stryka sig mot vagnen och nästan mina ben. Sen när hon står precis bakom oss och jag fortsätter säga åt mina hundar att va tyst, så står hon och säger "näe jag tror inte att de vill prata med dig, kom så går vi, kom då lilla vän". tant fan kan väl gå om hon ser att mina inte får hälsa, inte stå där och gagga
.
den andra pensionären är min mormors särbo, först pratade vi om hur stor vivan va när han såg henne för första gången (drygt 15kg, hon väger 9 nu). Sen vet han att jag bara ger mina hundmat och hundgodis. Dessutom har jag nyss gett båda hundarna en varsin stor hundgodis. Men mitt i maten så märker jag hur moa flera gånger står under honom när vi äter trotts att jag ett flertal gånger säger åt henne att gå och lägga sig. Sen ser jag hur han slinker ner med en skinkbit åt henne från pajen. Den gången sa jag ingenting. Sen när vi fikar får jag höra hur de andra säger att han kollade så att jag inte skulle se någonting och när jag kollande bort tog han ner en liten tårtbit till moa på golvet.
.
den tredje pensionären är min egen söta mormor, som säger "ja, men de där dör hon inte av". Näe inte tror jag att de dör av att äta gräddtårta, men om jag inte vill de så är de otroligt fräckt att göra de i smyg bakom min rygg.
Dessutom så ska hon inte säga så när hon inte ens kan äta en godisbit utan att rysa.
När jag åkte hem satt jag och ångrade att jag inte tog fram en godisbit från brorsans godispåse och sa åt henne "ät den här, den dör du inte av"
.
trevligt hade jag också men hyckleri är va de är.

Kommentarer
Postat av: Carina

Å Moa var väl överlycklig =)

Men det är jobbigt när dom inte lyssnar på vad man säger.

2011-02-14 @ 08:16:32
Postat av: mamma

vill ge er en alla hjärtans kram.ha en bra dag.

2011-02-14 @ 09:40:25
Postat av: Karin..

Åhh jag vet precis hur det är.. Jag förstår inte vad det är med gamlingar och mata djur.. Fast man förklarar att Sterkur tål inte fikabröd. HAN BLIR SJUK..! Men du får gärna ge han en frolic istället.. Så kommer "Nu ser inte matte så nu kan du få en liten bit" Man blir så arg.. Hoppas ni får en mysig alla hjärtans dag iaf..! Krama River från mej.. Var så länge sen nu..!

2011-02-14 @ 10:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback