funkar inte

Jag har sånna svårigheter att motivera moa numera! Jag vet inte riktigt va jag gör för fel. I våras på nybörjarkursen tyckte hon ju att de va roligt. Hon hade fart mellan hindrena och började förstå själv vad hindrena gick ut på.
Numera går hon mellan hindrena och blir inte längre glad över de olika belöningar jag testar. De är så synd för jag förstår att felet ligger på mig, men jag vet inte hur jag skall göra annorlunda.
Även när de har gått bra så har farten aldrigt varit riktigt snabb. Vi har provat olika leksaker och godis. Från början körde vi enbart med godis, men när hon inte ville nå mer provade vi med en leksak som funkade i ungefär 2 veckor. Men nu är den också tråkig. Nu fungerar varken godis eller leksak, HJÄLP MIG

Jag anmälde mig ju till en specialsöks-kurs, så hon skulle få prova på någonting nytt ett tag. Men de verkar inte bli någonting av den. Kanske ska leta efter en fortsättningskurs i agility så länge.

Jag vill ju inte ta ett för långt uppehåll heller, för då glömmer vi väl de vi kan, och dessutom tror ja inte att vila är hemligheten.

blääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää 

Kommentarer
Postat av: Eva-Britt

Jag tror att du gjort det som de allra flesta gör eller har gjort. Du har gått för snabbt fram och ställt för stora krav på Moa. Hon tycker att det är svårt. Backa och köra enkla saker och korta övningar samt belöna rikligt. Då blir hon glad igen.

2009-12-06 @ 19:11:23
Postat av: Sandra

Ja du har nog helt rätt, men de är så svårt, jag åkte upp idag på förmiddan för att träna, och försökte vara extra rolig. Leksaken va rolig när vi va hemma men i vida ville hon inte ens kolla åt den. Så även om ja gjorde enklare övningar så hade jag ingen belöning som motiverade henne. Hon ser så uttråkad ut när vi tränar ihop. De är bara promenaderna och löpträningen i skogen som är roliga numera.

2009-12-07 @ 14:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback