Skryt

idag va ja, river och sofie till rättvik för att tävla med hundarna. Jätte fint väder, 11 minus ute runt 15 plus inne skulle ja tro. Vi började med hopploppet, och ja va så nervös att ja skakade innan jag skulle gå ut. Men de gick bra, vi sprang och sprang, och halvvägs slog tanken mig att "de kan nog gå, vi kan nog komma runt", och runt kom vi med 8 sekunder till godo, riktigt bra, kul att hon va duktig på tävling lika som hon har varit på träning.
Sen kolla sofie resultatet och det visade sig att moa hade tagit en pinne :) och som om de inte va nog fick vi pris också, lite gott hundgodis och rosett.
Sen va de agility och där va hon också jätteduktig. Jag gjorde de lite krongligare än va ja hade behövt, vilket gjorde att hon stannade upp och vi fick en vägran, tiden sprang iväg och vi fick även 2 tidsfel. Men jag va jätte nöjd, med båda loppen och mest över att vi fick sån bra tid i första. 4 och 6 plats föresten.
.
Senare på kvällen när vi va upp till fredriks päron på mat, så stod river i gåstolen, och så reste sig bärra för att gå fram till han, men moa märkte att han va lite tvär, så hon reser sig och går framåt och håller koll på honom med pojken våran, när han gock närmre så gick hon också fram och ställde sig beredd. De tycker ja är jätte bra, för då gick ju moa fram för att skydda river från bärra. Hon vet väl att han är en i gänget nu :)
.
dessutom har vivan blivit mycke bättre i benen sen vi började med pulvret som producerar ledvätska, ett tag ville hon inte ens stödja på ena bakkbenet och nu ser hon nästan frisk ut igen. ta hand om era äldre hundar, de förtjänar de minst lika mycke som de yngre

Kommentarer
Postat av: Eva-Britt

Stort Grattis igen!! Det är väl inget skryt heller. Jag har gratta dig på Hofors hemsida också.

2011-03-21 @ 18:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback