Bilbarnstol

Vi har börjat kolla på lite bilbarnstolar men de är ganska svårt. Först tänkte jag köpa en atka grako, men sen när ja satte mig och började läsa så verkade den inte alls nå bra. Så sen har jag fått för mig att jag ska köpa britax modell som är årets bäst i test bland bilbarnstolar.
Jag har iaf bestämmt mig för att de ska vara en modell som kan användas både fram och bakotvänt. så den kan användas länge. Jag är även öppen för att köpa begagnat, men då ska den inte vara relativt ny.
Akta Graco cosmic xtp ca 2500 ny tror ja. Va bäst i test för några år sedan. Men i ett test som vi föräldrar gjorde 2007 hade den losnat och slungats ut i bilen under krocktestet. Dock menar de att den va fel monterad. Och eftersom den säljs så uppfyller den ju svensk lag på hur bansäkert de ska vara. Fick bara 6 av 10 i samma test som den nedan. Men men..
Britax multi tech kostar 2700-3700 beroende på om de är årets eller fjolårets modell. Har fått 10 av 10 poäng i bäst i test. Ska tydligen vara användbar längre eftersom den kan höjas mer än de andra stolarna.
Vad har ni för bilbarnstolar. Hur länge har ni använt de? för och nackdelar..
Speciellt intresserad av hur barnen har suttit när de har sovit, blir de frammåtböjd eller sitter de bakåtlutad? Går den att vinkla?

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi har en britax multi tech åt Felicia... köpte den i slutet av sommaren -10...



Hon hänger gärna med huvudet när hon somnat men det är bara ibland det händer.. Den är ganska bakåtlutad med tanke på att den ska sitta så enligt bruksanvisningen... Och den går inte att vinkla.

Jag har en bekant som ska sälja en sådan stol som är köpt aug-sep 2009... Den är inte krockad eller nått sånt...

Kan höra efter med henne om du vill och återkomma till dig.. :)

2011-03-02 @ 22:37:45
URL: http://blogg.mama.nu/folkracemorsan
Postat av: Sara

vi har oxå den nedersta, supernöjd!! jag tycker inte att max hänger med huvudet, ibland gör han de men då ä'r de bara o putta bak huvudet så stannar de där. vi köpte en brio zento av snar-familjen som extra stol o den gillar vi inte alls, där lutar han framåt o går inte o få huvudet bakåt när han somnat. den där britax ska finnas på nån sida för 3000 tror jag.. kolla prisjakt.se o sen imorgon har barnens hus babykväll med nersatta priser så då kanske den är billigare :) man kan inte vinkla men precis som nån annan skirver så är den monterad lite bakåt o vi tycker jättemkt om den!

2011-03-02 @ 23:10:57
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Idag har barnenshus halvapriset på britax two way. Ett litet tips bara.

2011-03-03 @ 08:27:31
Postat av: Sara

ja de blev det :)

2011-03-03 @ 21:47:53
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej igen! Hon ville ha 2500 för den... kan skicka ett mail till dig med hennes telefon nummer om du är intresserad och priset är rätt...

kramar

2011-03-04 @ 21:55:21
URL: http://blogg.mama.nu/folkracemorsan
Postat av: martina

Jag har en britax two-way, en britax hi-way och en akta duoflex. Mest nöjd är jag med britax stolar, h-w för att den är liten och smidig, och för att små barn sitter perfekt i den, och t-w för att det är en stor och rymlig stol som kan användas länge. Min äldsta son, 5½ år, sitter fortfarande bakåt. Aktan är jag inte lika nöjd med, krångligare montering, endast 18 kg i bak och barnet sitter inte lika bra. Kombistolar är bra, men de bör inte användas framåt trots att de är gjorda för det. De har sämre bältesstyrning än bältesstolar, de är tunga (ca 10 kg jämfört med bältesstol som väger 3-4 kg), och när de är urvuxna bakåt är de även det framåt (förutom m-t). Eftersom barn bör sitta i bältesstol till 11-års ålder så behövs det ändå en bältesstol, en kombistol räcker inte så länge.

2011-03-16 @ 21:36:49
URL: http://martinas.myshowroom.se
Postat av: Rut

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2012-03-18 @ 19:14:44
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback