Klädbytardag

Idag kom mamma förbi en snabbis innan hon skulle jobba. Vi va förbi sockenstugan där det var klädbytardag med mestadels barnkläder och som vanligt gjorde vi några fynd.
En vinteroverall för 40kr, jacka och byxa för 30kr, huvtröja för 20kr, 2bodys för 5kr/st, och 2 pyamaser för 10kr/st. Allt såg i stort sett ut som nytt (och de mesta va även denna gång efter Alvin, känns bättre att köpa efter någon man vet vem de är).
   
Ja tror att karin blir nöjd med jackan och byxorna, då de är snobben :)

Men ja köpte även någonting till mig, kanske inte de snyggast stövlarna men väldigt sköna och varma, och de är ju huvudsaken när man är ute och går i kylan.

Efter shoppingrundan va vi in på kyrkogården och satte upp vinterlyktorna och krattade lite, visade Mikael hur fin River är (fast de vet han ju redan, eftersom han är med i mina drömmar nstan varje kväll). Efter en kort promenad gick vi hem och mamma åkte till jobbet. 

På eftermiddan va även (min) farmor och farfar förbi på en snabbtitt.
Alltid lika trevligt med sällskap även om de bara va en snabbis. 

Efter att ha läst lite på internet om läggtider och rutiner osv tänkte ja att ja skulle försöka. Så ja bytte blöja på River, ammade han i sängen och sen låg ja bredvid han tills han somnade klockan 7. De gick väldigt smidigt, han vart lite små kinkig när vi bara låg där, men han lugnade sin inom ett par minuter medans jag smekte han sakta i håret. Men samtidigt känns de konstigt, han är ju bara 4 veckor känns fel att bara lämna honom sådär. Men nu är klockan snart 8 så de verkar ju fungera.

Men hur gjorde ni? när började ni lägga barnen för kvällen? vilken tid och ålder?
Känns konstigt att sätta in fasta rutiner på en gång, hur viktigt är de egentligen?
Gonatt


Kommentarer
Postat av: Karin..

ÅÅh vad fina.. (: Kommer och myser någon dag i veckan.. Längtar efter Rivisen..!!

2010-10-30 @ 20:21:17
URL: http://karinl86.blogg.se/
Postat av: mamma

jag älskar er av hela mitt hjärta.varma kramar mamma. tack för idag. skönt med en promenad.

2010-10-30 @ 22:15:41
Postat av: linda&alvin

Gud va roligt att du hittade lite mer saker från oss ;D

Han är undebart söt eran lilla kille !!!

Jag har alltid kört kl 20 med Alvin, just för att jag alltid varit själv med honom så var de skönt med "egentiden" efter kl 20. de har funkat jätte bra för min del och har aldrig haft problem med nattning, jag lägger bara ner honom i sängen och går ut ur rummet och stänger dörren :) jag har kanske haft en himla tur haha

när han var sådär liten ammade jag i sängen och sedan la jag honom i hans säng :)



Lycka till ! :)

kram Linda

2010-10-31 @ 09:11:59
Postat av: Karin..

Okej okej.. Denna gång fick han aldrig diarre.. Men han skrek och hade ont precis som sist.. Knepigt.. Freestylen var super.. Jag ångrar inte att jag var med.. Och det var så mycket teori så jag fick nog ut lika mycket som dom med hund.. (: Nu blir det träna träna träna.. (:

2010-11-01 @ 08:41:21
URL: http://karinl86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback