Snösjuk

Inte nog med att River har varit förkyld så har nu våran gammel hund spytt en hel del.
Vivan har tömt magen totalt vid 3-4 tillfällen de senaste dagarna. Men igår kväll läste ja lite på internet för att ta reda på vad som kunde vara felet. Och då såg ja man kan spy om man äter mycke snö. Snön kyler ner magen och kroppen reagerar då för att tömma magen. Idag lät ja de gå ut först på mårgon sen väntade ja en timme innan de fick mat. Sen under dagen har ja gått ut och gått med de, med kortkoppel för att hindra henne från att äta. och peppar peppar så har hon även klarat av att behålla kvällsmaten.


Kommentarer
Postat av: Karin..

(: Duktig du är.. Jag kanske borde ta och sänka den där ribban lite jag med.. När jag blir ledig kommer jag och gosar med Rivis så kan du greja med sånt du inte hinner med.. d: Hoppas tanten blivit frisk..! Kram..

2010-11-24 @ 22:34:23
URL: http://karinl86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback