Cavaliersällskapets KM

Idag åkte Sofie och jag med 3 cavalierer till Strängnäs på klubbmästerskap.
Från början va de 9 hundar som va anmäld, men efter 4 avanmälningar och en senanmälan vart de 6 hundar och vi hade hälften av de :)
De räknade även lite konstigt. Och dessutom berättade de knappt hur de räknade. De va en som sa några saker till mig bara när sofie redan va ute och körde, så hon fick ju inte höra de. och ja trodde hon visste då hon har varit med förr.
Till exempel så tror ja.. att de inte använde diskningar, att 3*5 fel vart 50 fel :/ Man fick även ta i hunden och hindret, sen va de heller ingen som tog av hunden från barnan när de missförde sig. Vissa lyssnade inte på ägarna och ändå fortsatte de. Andra fick pinka på barnan och ändå fortsätta!!

I hopploppet gick de väl ganske bra för Moa, men när de va sån liten tävling så provade vi oss fram. Vi tog tunneln på ett sätt som Moa inte kände sig säker med. Så hon vände halvvägs in och kom ut igen. Men men.. nu vet ja i alla fall va vi behöver träna mer på. Och sen efter tunlarna tog moa en till tunnel i stället för hopphindret. Men ja va inte så tydlig, så de va mitt fel.

I agilityloppet sprang jag på fel sida om balansen, (inte den sida som jag hade bestömt mig för innan) så när hon skulle kliva av vart jag helt ställd, då ja inte kom ihåg hur jag skulle gå sen :) såg ju annorlunda ut från de hållet :)

De syns klart och tydligt vem av oss som behöver träna mest
Moa vart tillslut fyra och fick de här fina priserna. (De är hundgodis i påsen)



Får se om ja får de här rätt nu...
Misty kom vann både KM och vandringspriset för bästa ungdom på tävlingen.
Mysan kom tvåa. båda fick jätte mycke godispåsar, glittriga rosetter och Misty fick 2 fina pokaler.

Lite roligt va att en äldre dam kom fram och frågade om jag hade ställt ut moa, hur de hade gått, vilken kennel hon kom från osv. bara för att hon va så himla fin :) så ja lär väl prova på de sen, nu är hon fick sånt beröm
De va tur att damen inte såg henne så här då hade hon väl aldrig sagt så :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback