Skogspromenad,

imårse gick jag upp gav hundarna mat och gjorde mig i ordning för att åka och träna i vida. när jag kom ut såg ja att bilen va borta (fredrik har haft problem med sin bil, så jag sa att han kunde ta min).  Men de hade jag självklart glömt bort.

får lite smått panik, innan ja ringer och frågar f&f. så farfar kommer och hämtar upp mig och vovarna, så får ja köra hem honom och sen åka och träna (ett jäkla tjafs).

vi körde slalom med 4 pinnar, med hopphinder innan från antingen höger eller vänster sida. efter slalomen va de en böjd liten tunnel. På så sätt kunde ja köra lite hur ja ville. de va inte så kul idag heller så vi körde bara i ungefär 20 minuter, sen åkte vi.

påvägen hem stannade vi vid eljuspåret, de tycker ju om skogen så jag stannade där en vända. de fick gå utan koppel båda två,. moa blir allt duktigare och duktigare. vissa gånger va hon en bra bit ifrån mig, men så fort hon såg att ja va borta eller om ja ropade så kom hon springande.
en gång fick ja syn på en gubbe med en större svart hund. både vivan och moa va framför mig, så jag ville inte springa efter de, för då hade de väl fått mer fart frammåt (blivit tafatt). så ja stannade och sa till de lugnt men bestämt, de kom in och jag kunde kopla de.
den äldre farbron tyckte att jag hade bra pli på mina hundar, han vart imponerad. (ja är inte helt hundra på att moa han se han, men ja tog åt mig ändå)

nu ska jag hem och plugga så får vi se om ja hinner rusta nå till kvällen.


tack och hej, leverpastej.

(föresten, är de någon som tycker om rökt salami så kan ni få en förpackning av mig, för mig va de ingen höjdare, jag köpte fel)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback