Visning

De har hänt ganska mycke de senaste dagarna, de två senaste dagarna har vi tokstädat huset och idag har det varit en mäklare här och kollat hur vi har det. Vi ska inte sälja än men jag vill veta på ett ungefär hur mycket vårat hus är värt, speciellt med tanke på hur mycke jobb vi har lagt ner och om vi skulle vilja flytta i framtiden. Vi kommer inte få veta nåt värde förens på måndag för han va tvungen att diskutera med kollegorna och gämföra med liknande objekt.
Igår va vi på visning på huset på hedkarbyvägen 50, de va lite mindre än va ja hade tänkt och besiktningen visade på nå problem i tak- och grundutrymmena vilket inte är så kul. Sen va de mycke el och vatten som va dreget utanpå väggarna osv osv osv. Men pratade lite med kusin som också va och kollade och deras hade blivit värderat till 1,5 så farbror hade tyckt att de inte skulle kunna få nå mer än 1 för de här huset. Och så kändes de också när vi va där. Huset är utsatt för 2 men vi skulle nog inte heller ge mer än 1 miljon för de. hälst inte ens de så de blir nog ingen flytt för så lågt sjunker nog inte priset.
De låter lite negativt, men jag tycker att de är jätte charmigt och att det går att göra helt underbart, de skulle vara kul att gå på visningen på måndag med någon erfaren byggkunnig och höra va de skulle kosta att fixa de vi skulle vilja ha gjort. typ arga snickarn :)
om man skulle få ner priset skulle man inte behöva hyra ut boxarna och då skulle fredrik kunna ha ladan som extra verkstad och river skulle kunna få en crossbana och trädkoja i hästhagen :) de skulle vara mysigt. De är utsikten, skogen och lugnet som gör att jag kan tänka mig huset trotts att de är i minsta laget.
som sagt så skulle jag vilja flytta köksdelen som är mot vardagsrummet och ha det under fönstret i stället och med en köksö i mitten. med köksbord i allrummet.
vardagsrummet vill jag göra två sovrum/barnrum av, med dörran mot köket.
sovrummet närmast hallen skulle jag vilja öppna upp väggen mot koridoren och göra ett tv-rum av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback