hustjat igen!!

de är ju inte precis någon hemlighet att jag har gått i flyttnings-tankar de senaste åren, vilket har trappats upp på sistone. De har gått så långt att jag bara behöver se en planbeskrivning i 30 sekunder för att sen kunna säga vilka väggar som ska rivar och hur man ska renovera för att det ska bli som jag vill ha det.
För bara någon månad sen la ja ju ut en planritning som jag hade ritat själv som jag skulle vilja bo om vi skulle bygga nytt..
nu har jag hittat ett hur som är ute på annons i årsunda som jag verkligen skulle vilja ha. vi ska gå på visning på torsdag och kolla. De är en enplansvilla i utkanten av centrum där vägen inte är så traffikerad.
de är egentligen precis de där läget och storleken på huset som jag skulle vilja ha, sen är kök och badrum renoverat 2008 och 2009 vilket är bra då de kostar mest att fixa.
MEN jag tycker att de är så tråkigt när folk har kostat på renoveringar och så har d inte tänkt till utan bara gjort (inte tänkt så som jag vill iaf). Och va är det med pensionärer och finrum, de största ljusast rummen i ett hus ska inte användas till annat än att förvara finmöbler i och man har tur om man får sitta där inne på julafton eller kungens födelsedag!!!!!!
de är klickgolv lite här och där, jag tycker inte om de då de är hårda kalla och hala
köket är helt felplanerat och saknar diskmaskin trotts att de finns gott om utrymme,
badrumsskåpen är fula
och så har e en jättepool som är ungefär 5*3 meter eller ännu större. (hur sköter man en pool? skräp kallt och tar upp onördig plats) fast om de inte är så krongligt så är de väl mysigt att kunna simträna och svalka sig hemma.
.
förutom allt de så har de köpt till mark med hästlada vilket har ökat på priset, och för att ha råd måste man hitta nån att hyra ut boxplatserna till (mycke ansvar).
.
men även den häör gången är jag helt frälst och skulle verkligen vilja bo där, alla säge ratt vi har de så bra här där vi bor nu, men vi har inte de bästa läget och de jättestora garaget som skulle vara så bra för fredriks intressen är ju på två våningsplan vilket gör de svårare att använda så nu är de bara föråd.
. är de svårt att hitta hästfolk som vill hyra plats tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback