Springning

De är verkligen hur kul som helst att få komma ut och springa, ja har gjort som regel att gå ut en gång i veckan och har så gjort i 3 veckor nu. första gången sprang jag 2*2km andra gången 3*2 och igår sprang jag 5km på en gång. Märkte dock att moa inte orkar följa med på en så lång sträcka på en gång. Så jag kommer gå tillbaka till att ta de i små etapper. De va ju för hennes skull jag ville börja springa så de är klart hon ska orka föla med.
om jag håller i och tränar ända in till hösten tänkte jag försöka sätta ihop ett riktigt träningsprogram, så som man hade när man sprang i yngre år med intervaller och snedhopp upp för backarna så man får lite mer allsidig träning. Känns väldigt ambitiöst vilket ofta slutar i att man/jag ger upp, men men, man måste ju försöka.
är de nån som vill hänga på så säg till, tisdagar är det som fungerar bäst för mig eftersom vi tävlar på helgerna och tränar på onsdagarna och moa måste ju orka vila upp sig inför nästkommande tävlingarna.

Kommentarer
Postat av: mamma

jag följer gärna med och springer..

2011-08-03 @ 23:48:57
Postat av: Carina

Hur gick det på tävlingen? Nyfiken =)

2011-08-14 @ 19:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback