nagårF

Jag förstår alla som är lika spända som oss på när bäbisen ska komma. Men nu vänder jag på frågan?

Hur var det för er när ni skulle få barn? speciellt de första men även andra eller tredje osv.
Vilka känningar va de första ni märkte och hur kändes de, åkte ni in så fort ni kände någonting eller väntade ni ut vills de va en viss tid mellan verkarna (i så fall hur lång tid).
Hur lång tid tog det från och med att ni kände den första verken tills att nå åkte in?
Va de vattnet eller verken som kom först?

Tänk inte på hur långa era svar blir, utan skriv så mycke ni kan. På mig har magen sjunkit och jag har sammandragningar. Men mycke mer än så är de inte och därför vill ja veta vad som kan tänkas komma.


Kommentarer
Postat av: Sara

jag kände ingenting jag.. sen en kväll när jag skulle lägga mig börja de göra ont i ryggen o jag kunde inte somna.. gick upp o tog alvdedon o försökte igen men de ville inte funka så då börja jag fundera om de va dags, men forstatte försöka sova men de gick inte så jag tog en dusch o när jag va på toa innan lossna lite av slemproppen så då fatta jag att nu är de nog på G. duschade o då började ed göra ont så jag satt på en pall men när värkarna kom fick jag ställa mig.. de hade väl gått ca 3 timmar o efter dusch kom mer av slemproppen så då tog jag fram värktimer.se (eller om de är .com) å testade o då va de ganska oregelbundet men tätt.. men ibland bara 20sek ibland mot 1 minut men de va bara 2-4 minuter emellan oftast. sen ringde jag o då sa dom att vi skulle komma in så då väckte jag peter o sa de va dags o åka :P så hade nån av oss sovit lite iaf, sen packa vi lite o fiax sen drog vi in :P men sen tog de ju tid där inne i alla fall, tror jag va öppen 4 cm när vi kom in :P har en förlossningsberättelse om du klickar på "gravidietet" på min blogg :P

2010-09-17 @ 22:45:46
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Emma Johansson

Hej Sandra!

Jag hade sammandragningar i ungefär två veckor innan Vilgot kom. De blev mer och starkare när det började bli dags. När det började göra ont och de blev regelbundna 4-5 minuter mellan hörde jag av mig till förlossningen eftersom jag trodde det var dags. Tyvärr var jag bara öppen 1cm så jag fick en sovdos och fick åka hem igen. Då på natten gick vattnet(vilket jag inte fattade då riktigt). Under den dagen började värkarna göra riktigt ont och vid 17 stod jag inte ut så vi åkte in igen, 9 timmar senare var han ute...



Jag tyckte det var svårt att veta när det verkligen var på riktigt, men jag klockade värkarna och försökte stanna hemma så länge som möjligt i alla fall.



Hoppas det går smidigt och inte drar ut på tiden så mycket för er. Ni kommer få uppleva något helt fantastiskt!

/ Emma Johansson (fd. Freijd) :)



2010-09-19 @ 13:22:18
Postat av: Malin

Hej Sandra!



För mig kom första värken klockan 4 på söndags morgonen... Då va det 11 minuter mellan värkarna... Tänkte att det var magont som att det va en fis på tvären och försökte somna om men när det inte slutade gick jag och la mig framför teven...



Dagen gick och jag och markus tänkte att det va bara sammandragningar då jag inte känt någonting alls och då hade jag endå gått över 12 dagar... Vi gjorde det vi planerat för dagen sen på kvällen åkte vi till mamma och pappa och åt och 1 timme efter att vi ätit gick vattnet... När vattnet gick va det 5 minuter mellan värkarna... Jag ringde till förlossningen och dom frågade hur länge de va mellan värkarna och dom sa att vi fick komma in när vi vela...

Vi tog beslutet att vi skulle åka in kl 21 på kvällen och väl inne på förlossningen satte dom ctg kurvan på mig och 4 timmar senare kom lilla Felicia.. :)



Hur en värk känns är lite svårt att förklara men man kan säga att det är en blandning mellan magknip och mensvärk... :)



Jag tycker att du ska åka in när du känner att du vill åka in... Ring bara till förlossningen och säg till om att du kommer.. :)



Hoppas att allt går bra nu! Tänker på er!

Många kramar / Malin (3männing)

2010-09-20 @ 20:20:09
URL: http://www.nogg.se/familjenLE
Postat av: Malin

en sak till sandra...



Är det någonting du behöver? som ni inte har köpt?

Har 2 stycken babysitters som Felicia har växt ur... Hör av dig om du vill köpa en av dom.. Kan skicka bilder...



0738102893 är mitt nummer :)



Många kramar // Malin (3männing)

2010-09-20 @ 20:36:58
URL: http://www.nogg.se/familjenLE
Postat av: Sara

ja jag ville skriva en så man har sparat, de va enklast när de va ganska färskt minnet :P jo jag förstår att du funderar, men de kommer nog snart ska du se.. jag hade ju inte en enda sammandragning eller förvärk jag utan bara huxflux va de dags ;P

2010-09-20 @ 21:23:22
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback