Malinträning

Vi hade våran första träning för malin igår. Synd bara att varken jag eller moa orkar springa, vi ska försöka jobba mer på de. De va riktigt roligt att komma ut och träffa folk. Skratta lite med varandra och mysa i kvällssolen.

De va lite kul för Moa tycker i vanliga fall väldigt bra om slalom men inte om den platta tunneln. Men i början när vi skulle in i slalom så ginade hon och sprang till platten istället. I slutet av träningen fråga malin om vi skulle träna platten i stället och tur va ju de. Moa sprang in som vanligt, viftade på rumpan och väntade på att matte snart skulle komma och lyfta på skynket.
Men den här gången sa malin att jag inte skulle göra det, jag skulle vänta ut henne. Ropa och klappa och locka tills hon kom ut av sig själv. Och trot eller ej men tillslut gick det.

Jag ska upp på torsdag tänkte jag och träna lite mer, hoppas någon följer med så de kan se till att hon inte baraspringer runt. Felet har inte varit att hon va rädd, utan att hon inte har förstått ad hon ska göra, därför har hon bara väntat på att jag ska hjälpa henne ut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback