Barnsaker

Vi har börjat med lite inhandling av de största barnsakerna nu. Vi har inte tagit några egna bilder än,  men ni kan se dom som va i annonserna

För några veckor sen va jag och köpte ett begagnat skötbord i Hagaström för 300 kr.
Det kommer från början från IKEA. Tyvärr fanns det inte någon dyna med,  men de brukar ju bara kosta 70kr ungefär.
Dessutom kan de ju vara fräsht att köpa en ny sån.

Egentligen hade vi tänkt vänta lite med att köpa saker, men de här skötbordet va precis så stort att det skulle få plats bredvid våran duschkabin i badrummet och då gick de inte att vänta längre.


När jag väl hade kommit igång att köpa saker så va de inte längre så lätt att låta bli. Jag började kika på barnvagnar, bilbarnstolar och en massa andra saker. Så idag åkte jag till Storvik där de fanns en vagn som jag va sugen på.

Det är en Herqules, vilket är ett märke som Emmaljunga skapade för några år sedan, för att testa bland annat nya ram och bromssystem. (De skapade ett annat märke för att inte förstöra deras varumärke om det inte sålde nå bra. ) Men de vart så nöjda med de nya funktionerna att de slutade producera Herqules och började använda tekniken på Emmaljungas egna sortiment istället. Något som är bra är att det skulle gå att använda emmaljungas produkter och reservdelar till den här vagnen.



Jag köpte vagnen för 1300kr, årsmodell 04, men den är enbart använd i totalt ett halvår och sen har den stått i ett förråd. Den va varken solblekt eller sliten. Det följde med en åkpåse som man kan använda när endast sittdelen används. Bälte, myggnät, skötdyna och regnskydd. Sen finns det en Stor varukorg och många smarta fickor överallt. Liggdelen som ska användas i början är en mjuklift med en hård, uttagbar botten. (åkpåsen va trasig i dragkedjan men den har vi redan lämnat in och ska få fixat för max 200kr, vilket va så mycke som jag prutade).

Kommentarer
Postat av: mamma

ska hälsa från morfar Gunnar att vagnen är fin,kram mamma.

2010-05-14 @ 21:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback