Kakel kakel kakel..

De här är kaklet som jag helst skulle vilja ha, jag hittade det för över ett år sedan,
på bloggen http://images.google.se/imgres?imgurl=http://ss11i01.stream.ip-only.net/images/blog/images/entries/03/99/05/100069/656125008795f92a&imgrefurl=http://blogg.aftonbladet.se/14929/perma/463505&usg=__S3eos2xBT4iD7hv0SRVfAmpTrFI=&h=308&w=410&sz=13&hl=sv&start=7&um=1&tbnid=1_aZdLhJuoNNSM:&tbnh=94&tbnw=125&prev=/images%3Fq%3Dvitt%2Bkakel%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26um%3D1
och jag har gjort allt jag har kunnat för att hitta ett namn på kaklet men de har inte gått.
Jag har skrivit i gästboken (som inte använts de senaste 2-3 åren)
jag har även skrivit till andra som har skrivit i deras gästbok för att se om de fått svar, men icke

Här är en bild på kaklet och några andra bilder som jag har letat fram under mitt dektektivarbete
Kaklet är blandat med vitt blankt och några vita matta plattor.

De är inte rätt kakel, men man kan se kartongen som är samma för de båda.
Hoppas någon annan kan hitta ett spår jag har missat

Sen har jag ju hittat några andra kakel som de troligen kommer bli istället
då jag har tappat hoppet om de här

* Bauhaus har ett ganska fint vitt kakel, ca 450 kr per kvadratmetern. De blir nog de.

* Glas GH 43 (890079) Superwhite, 148x448x8, från Decora
   Kostar endast 2250 kr per kvadratmeter och kan köpas på bland annat
   Färgton, ide och design i Gävle.
   På den första bilden är det Vita plattor, de lyser igenom lite grönt från glasets sida.
   Den andra bilden är kaklet supervit och får en gråaktig ton, väldigt snyggt




Sen vill jag ha större kakelplattor till skorsstenen, kanske även till baksidan på köksön, 
vi ska ju ha stolar där, så de är nog bra med kakel på baksidan så kan man torka av fotavtrycken som blir 

* Wennerströms kakel har ett kakel i både vitt och brun/grå, som liknar tyg till ytan, 200x330
 

Blir de konstigt att blanda kakel?(ett mindre över diskbänken och ett större på skorsten och bakom ön) eller är de ok så länge båda är vita?

Men jakten är inte över än! de kommer nog stå mellan några till innan de är klart


Kommentarer
Postat av: mamma

det blir snyggt.bra blandning,kram.

2009-10-26 @ 19:54:58
Postat av: E

Hej,



Om du högerklickar på bilderna och väljer egenskaper (eller spara som) kan du se vad kaklet heter.

Är själv på jakt efter samma kakel och kan säga att din inlägg hjälpte mig en hel del.

/E

2012-05-07 @ 15:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback