Kanin på besök

Jag har inte vågat skriva på ett tag nu för att ja inte skulle säga bort mig,
jag har nämligen haft besök av en kanin ända sen i fredags,
en kanin som jag igår gav till jonas i julklapp.

Både moa och vivan går varv efter varv i huset och kollar vart kaninen kan ha tagit vägen,
när vi kommer in från promenader sspringer de fortast möjligt in till datarummet för att kolla om kaninen  "torsten" är kvar, vilket han inte är.

Men de är så roligt att de kunde bli så pass sams på så kort tid, kanske jag kan skaffa mig något annat husdjur i framtiden också.

när ja kom hem med den i fredags så va hundarna så uppe i varv, de gnällde, krafsade på dörrar och sprang runt runt. första gången när ja lät hundarna komma fram och lukta på torsten, så kollade de först på den, sen provade de och slicka lite grann, sen prov-bet de båda två. men självklart hade ja händerna ivägen.

vivan vart ganska snäll fort, hon kunde ligga i mitt knä och bara kolla på den, eller till och med kolla bort avslappnat. Moa däremot är lite mer nyfiken på torsten.

men vi har haft moa liggandes på köksgolvet meddans torsten skuttar runt som han vill, hon är jätte duktig, och torsten är modig. han har varit fram och luktat på min fot meddans moa har legat en dm därifrån.  (meddans moa håller andan)

men rista dagarna nu, så låg torsten i mitt knä och moa kunde ligga med hakan på kaninen och bara kolla på han. jättemysigt. sen har de suttit på varsin sida om buren torsten i och moa utanför och nosat på varandra. kommer sakna honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback