en heldags hundgöra

Ideg har vi varit i stockholm på en stor hundmässa, de har varit nordiska mästerskapen i agility, freestyletävlingar, utställningar, lydnad och jätte mycke montrar med saker man kan handla.

de va jätte roligt att vara i sådan miljö, men de blir väldigt stökigt, jäktigt och så kan man aldrig sitta bekvämt så man är ju ganska mörbultad nu när man fått komma hem. 

Först hittade jag nästan ingenting, men sen kom stressen.. de började stänga igen montrana och packa ihop alla saker, så då sprang jag och karin iväg och köpte nästan någonting på var tredje ställe ungefär.

jag har köpt ett nytt täcke till moa för 150kr i dubblt freece och som täcker magen. de är även en liten ficka på rumpan, men de måste vara för prydnad för ja får bara i en femkrona ungefär. men den ska bli perfekt att ha vid tävling och träning, så hon kan hålla sig riktigt varm.



ja har köpt 2 brädspel till mina vovsingar, vilket vi redan har hunnit prova den lättare modellen (den översta) och moa kan den hur bra som helst, även med stängda luckor och med kloss imellan (som en låsning) vivan kan om de är en liten fuktlucka öppen så hon förstår hur hon ska göra. så de va nog bra att jag köpte en svårare för den lär vi nog komma in på sen. (köpte 2 för 500kr)
ja va fundersam först om ja skulle ha köpt i plast, men moa krafsar så hemskt när hon ska öppna de så de va nog bra att jag tog den lite mer stabila varianten. dock skulle jag haft den enklare varianten till vivan, den som man bara lyfter på klossarna. den hade varit perfekt till henne, för de momentet klarade hon av på den här.



köpte även några leksaker som vi ska ha vid lek men främst träning. en kanin som piper och en långbenk sköldpadda med bjälror och pip i . köpte även en kampgrej som vi kan slita i. sist och minst köpte jag även en ny godisficka, (moa åt ju upp den gamla).


dressen ser ut att vara lite kort på längden på kortet men d va den inte, den har åkt upp bara, den vart perfekt :)

när dagen började gå mot sitt slut va de inte bara vi som va trötta och slitna. lite här och där låg de hundar under sina ägare alldeles deckade på golver och sov. de va även några som sov som barn i någons famn.

Sussa sött, dröm mycke och vakna pigg. Gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback